FIFO: Ce este și ce trebuie să știi despre această metodă specială de gestionare a stocurilor?

FIFO: Ce este și ce trebuie să știi despre această metodă specială de gestionare a stocurilor?

Când cauți locuri de muncă care implică gestionarea stocurilor sau a activelor, este posibil să vezi angajatori care vor candidați cu cunoștințe despre metoda FIFO. Chiar dacă nu ai experiență directă cu acest principiu, poți totuși dezvolta o cunoaștere care îți va permite să vorbești inteligent pe această temă. Pentru a te ajuta să obții mai multe informații, acest articol prezintă regula FIFO și cum se compară cu alte tipuri de sisteme.

Cuprins

1. Ce este contabilitatea FIFO?

1.1. Ce este inventarul?

1.2. Cum este folosită metoda FIFO pentru inventarierea produselor?

2. În ce mod diferă FIFO de alte metode?

2.1. LIFO vs FIFO

2.2. Cu ce este diferită metoda costurilor medii față de sistemul FIFO?

2.3. Urmărirea specifică a stocurilor vs principiul FIFO

3. De ce contează metoda de evaluare a stocurilor pe care o alegi pentru afacerea ta?

4. Când este regula FIFO mai bună decât alte metode?

5. Un exemplu de contabilitate cu procedeul FIFO

1. Ce este contabilitatea FIFO?

FIFO înseamnă First In, First Out. Este un sistem de gestionare și evaluare a activelor. FIFO presupune că afacerea ta utilizează sau vinde produsele făcute sau achiziționate mai întâi. Un alt mod de a exprima principiul este că se așteaptă ca primele articole puse în inventar să fie primele care vor ieși.

1.1. Ce este inventarul?

Inventarului include bunurile pe care intenționezi să le vinzi, indiferent dacă firma ta le-a produs sau le-a achiziționat pentru revânzare.

1.2. Cum este folosită metoda FIFO pentru inventarierea produselor?

De exemplu, dacă afacerea ta creează rafturi pentru depozite și magazine și folosește metoda FIFO, atunci sistemul tău de contabilitate presupune că produsele pe care le-ai făcut luna trecută vor fi livrate cumpărătorilor înainte de cele realizate mai recent. La sfârșitul anului, când este timpul pentru realizarea inventarului, FIFO presupune că ceea ce este disponibil constă în bunurile introduse în gestiune cel mai recent.

Un lucru important de reținut este faptul că sistemul FIFO este un set de presupuneri despre modul în care funcționează afacerea ta. Nu se extinde la manipularea produselor fizice. În practică, compania ar putea muta active în altă ordine. Cu toate acestea, la sfârșitul anului sau oricând este necesară o valoare pentru inventar, FIFO folosește presupunerea First In, First Out pentru a face calculele.

Totuși, dacă spațiul de depozitare îți permite, poți aplica acest procedeu și din punct de vedere logistic. Asta înseamna că paleții trebuie să fie organizați astfel încât cu un transpalet manual sau electric să se poată lua din depozit primul stoc de marfă introdus.

2. În ce mod diferă FIFO de alte metode?

Cea mai comună alternativă la metoda FIFO de contabilitate este LIFO, utilizată de anumite companii.

2.1. LIFO vs FIFO

LIFO înseamnă Last In, First Out. Această metodă presupune că ultimele produse care au intrat în inventar se vor vinde mai întâi.

Dacă vom continua cu exemplul anterior, valoarea de ieșire a produselor din inventarul tău ar fi bazată pe costul pentru producerea rafturilor pentru magazine și depozite pe care le-ai făcut ieri, spre deosebire de costul pentru construirea celor pe care le-ai făcut luna trecută.

2.2. Cu ce este diferită metoda costurilor medii față de sistemul FIFO?

O altă alternativă la metodele FIFO sau LIFO este inventarul costurilor medii. Această metodă calculează costul mediu prin împărțirea sumei pentru producerea tuturor bunurilor din inventarul curent la numărul de articole disponibile pentru vânzare.

Acest cost se aplică apoi tuturor articolelor. În ceea ce privește acuratețea, metoda inventarului costurilor medii atinge un echilibru undeva între FIFO și LIFO.

2.3. Urmărirea specifică a stocurilor vs principiul FIFO

Urmărirea specifică a stocurilor este încă o metodă de evaluare a acestora. Pentru ca o companie să utilizeze regula, trebuie să cunoască costul tuturor componentelor care intră într-un produs finit. Aceste informații permit firmei să monitorizeze costurile precise pentru producerea unui anumit item, ceea ce este un proces mai complicat. Dacă nu ai toate aceste informații, atunci FIFO, LIFO sau metoda de inventar a costurilor medii reprezintă alegeri mai bune.

3. De ce contează metoda de evaluare a stocurilor pe care o alegi pentru afacerea ta?

Metoda de evaluare a inventarului pe care o alegi îți oferă o definiție operațională pentru mai mulți factori asociați afacerii. Datele obținute din evaluare îți oferă posibilitatea de a aplica abilități de gândire critică la deciziile strategice importante.

Modul în care o companie evaluează valoarea stocurilor rămase afectează calculele care determină profitul, care, la rândul său, stabilește cât plătește afacerea pentru impozite.

Metoda de evaluare a inventarului este esențială și dacă vei cumpăra sau vinde o afacere. O astfel de tranzacție include o estimare a stocurilor, plus costurile asociate - cum ar fi spațiul de depozitare, costurile forței de muncă etc.

Când cumpărătorul și vânzătorul pot conveni asupra unei metode de evaluare, negocierile în legătură cu acest aspect al vânzării sunt mult mai simple.

Fluxul de numerar este, de asemenea, afectat de evaluarea stocurilor. Majoritatea întreprinderilor păstrează la îndemână o cantitate minimă de produse. Minimul poate fi definit în unități, dar multe companii folosesc o țintă de valoare pentru cantitatea care trebuie să rămână disponibilă.

În cele din urmă, atunci când afacerea ta trebuie să acorde un împrumut, creditorii iau în considerare valoarea inventarului tău dacă dorești să-l utilizezi ca garanție. În timp ce o bancă nu va accepta o evaluare cu amănuntul, majoritatea vor ține cont de o evaluare FIFO sau LIFO. Acest tip de calcul de încredere face o procesare mai ușoară a împrumuturilor.

4. Când este regula FIFO mai bună decât alte metode?

Între FIFO și LIFO, prima metodă este în general considerată cea mai transparentă pentru contabilizarea valorii inventarului.

Pentru majoritatea companiilor, principiul FIFO este mai ușor de înțeles și de gestionat. Se potrivește mai bine cu realitatea operațiunilor, ceea ce duce la o mai mare precizie a contabilității. Majoritatea companiilor preferă oricum să mute produsele mai vechi înainte de a pierde valoarea pe piață.

FIFO oferă o reprezentare mai precisă a profiturilor, deoarece inventarul mai vechi este mai ușor de asociat cu costurile reale. O companie cu profituri sănătoase în cadrul unui sistem FIFO inspiră încredere pentru investitori.

5. Un exemplu de contabilitate cu procedeul FIFO

Înțelegerea unui sistem FIFO este o abilitate tehnică esențială dacă poziția ta implică gestionarea stocurilor. Pentru a calcula costul mărfurilor vândute folosind FIFO, este necesar să afli valoarea de intrare a unui produs din cel mai vechi stoc și să o înmulțești cu numărul de articole vândute.

Așadar, în funcție de obiectul de activitate al afacerii tale și de rulajul stocurilor, alege metoda contabilă cea mai potrivită! Cel mai adesea, FIFO este recomandată pentru produsele perisabile sau pentru cele care expiră mai repede, deoarece nu pot fi depozitate o perioadă îndelungată. Cu toate acestea, regula este preferată și de alte business-uri datorită simplității de aplicare.

Sursa foto: shutterstock.com

Toate comentariile

Lasa un raspuns

Produs adaugat pentru comparare.